Burg. Vissersstraat 15
5037 PN Tilburg
T 06 20 70 48 86
welkom@ekimo.nl
KvK 64944751
­

EKIMO blog

De vier belangrijkste uitdagingen voor het MKB voor groei.

Het is September. De zomervakanties zijn achter de rug en iedereen is weer terug op zijn post. Het is voor veel ondernemers ook een moment van bezinning. Q4 staat immers voor de deur. Een kwartaal waar voor veel bedrijven van afhangt of ze hun plannen voor dit jaar nog gaan waarmaken of niet. Een mooi moment om al eens terug te blikken wat nu eigenlijk die plannen van ondernemend Nederland voor dit jaar waren. Synpact onderzocht voor 2016 hoe [...]

Door |22 september 2016|Commercie, Ondernemen|0 reacties

Zelf aan de slag bij de Ondernemers Marketing Academy!

Van verschillende kanten kregen we van ondernemers steeds vaker de vraag naar praktische vaardigheden. "Hoe kan ik het beste social media inzetten?" Of "waar moet een blog aan voldoen en waar plaats ik die dan?" "Ik heb nu een mooie WordPress website, maar heb moeite om die zelf te onderhouden." Uiteraard mag Ekimo hiervoor als partner ingezet worden, maar uiteindelijk zullen bedrijven natuurlijk voldoende vaardigheden in huis moeten halen om dit zelf te doen! Samen met Silvatica Marketing hebben we [...]

Door |19 september 2016|Content, Nieuws, Ondernemen|0 reacties

“The Digital Future of B2B”: Lessen in moderne marketing voor de ondernemer.

Over hoe je website en online activiteiten bijdragen aan de marketing & verkoopresultaten van je onderneming. Op 28 juni organiseerde Webs uit Eindhoven voor de tweede maal het business event The Digital Future Of B2B op de High Tech Campus. Een marketingevent dat zich volledig richt op de mogelijkheden die contentmarketing biedt in het digitale tijdperk. En dat is, ook in B2B, niet te onderschatten! Klanten oriënteren zich immers steeds meer online. Zo’n 70% van [...]

Door |30 juni 2016|Commercie, Content, Inbound Marketing, Nieuws, Ondernemen|0 reacties

Effectievere verkoop met goede SEO

Herkent u dit bij uw verkoop? Het maken van afspraken met potentiële klanten gaat steeds moeizamer. Die hebben simpelweg weinig trek om voor een eerste contact al veel tijd kwijt te zijn met het aanhoren van wat jij ze wilt verkopen. Als een klant ergens behoefte aan heeft, gaat hij zelf wel zoeken. Oók in B2B! Het grootste deel van de oriëntatie en vergelijkingen doet hij zelf al online. Daar heeft uw klant geen verkoper [...]

Door |30 mei 2016|Commercie, Inbound Marketing, SEO, Social Media|0 reacties

Geslaagd seminar “Klanten vinden & Klanten binden”

Op donderdagavond 14 april organiseerden Silvatica Marketing en Ekimo gezamenlijk het event "Klanten vinden & Klanten binden" in het Deprez gebouw in Tilburg. Tijdens dit event hebben we de deelnemers een inkijkje gegeven in hoe content marketing kan bijdragen aan commercieel succes. De klant is veranderd Na het welkom en introductie door Ton Kemp mocht ik het spits afbijten. Tijdens mijn presentatie ben ik ingegaan op de ontwikkeling van de veranderende klant. Klanten [...]

Door |18 april 2016|Content, Inbound Marketing, Nieuws|0 reacties

Wat moet ik met Inbound Marketing?

Laat ik er maar eerlijk voor uit komen: ik vind netwerken leuk! Nieuwe mensen ontmoeten in een zakelijke en ontspannen sfeer is naar mijn mening ook onontbeerlijk voor een ondernemer. Tijdens gesprekken wordt me dan regelmatig gevraagd wat ik doe. Inbound Marketing bij MKB bedrijven dus. Maar vaak krijg ik dan verwonderde blikken. Wat zeg je… Inhoud Marketing? Inbond Marketing? Inbouw Marketing? Het verbaast me nog elke keer hoeveel mensen deze manier van commercie nog [...]

Door |8 april 2016|Commercie, Content, Inbound Marketing|0 reacties

Salestijger gezocht

Op LinkedIn en vacaturesites zie je ze nog steeds voorbijkomen: vacatures voor echte Salestijgers. “Dol op provisie?”, “Ben je een echte jager?”, “Laat jij niet meer los als je een klant in het vizier hebt?”, “Je bent On The Phone & On The Road”. Zomaar wat quotes die ik afgelopen week ben heb gezien. Maar werkt het eigenlijk nog wel om zo’n salestijger de weg op te sturen om deuren open te trappen? Veel MKB [...]

Door |23 maart 2016|Commercie, Inbound Marketing, Ondernemen|0 reacties

Wij hebben een hoge gunfactor!

Afgelopen maand was ik op bezoek bij een mooi familiebedrijf in Brabant. De ondernemer gaf me vol trots een rondleiding langs zijn kantoren, productie en magazijn. Ondanks de economische tegenwind van de afgelopen jaren had hij het weten vol te houden. Sinds kort groeide hij zelfs weer! Ik wist dat de branche waarin de goede man zat niet bepaald floreert. Sterker nog: veel bedrijven hebben het knap moeilijk en moeten alle moeite doen om het [...]

Door |25 februari 2016|Commercie, Inbound Marketing, Ondernemen, SEO|0 reacties

Marketing voor MKB ondernemers: van de bomen en het bos

Pas was ik op een seminar waar een groot aantal ondernemers rondliep. Ik raakte met een aantal aan de praat over hun bedrijven en over de uitdagingen waar ze vandaag de dag tegenaan lopen. “Onze klanten lopen om het kleinste prijsverschil al weg” verzuchtte er eentje. “En het valt ook niet mee om nieuwe klanten te vinden. Mijn verkopers moeten steeds meer moeite doen om een afspraak te krijgen bij een lead”. Allemaal waren ze [...]

Door |11 februari 2016|Commercie, Inbound Marketing, Ondernemen|0 reacties