Nieuws

In het vorige blog “Hoe ben je nou écht van waarde voor je klant?” zag je hoe je met het Waardepropositie Canvas heel precies kunt analyseren welke toegevoegde waarde jij aan je klant of prospect biedt. Met de juiste content kun je daar succesvol op inspelen en goede kansen creëren dat jouw klant of prospect enthousiast wordt over jouw product of dienst. Maar er is meestal ook aanbod in overvloed. Waarom zou die nieuwe lead juist klant bij jou willen worden? Daarvoor moet je laten zien wat jou uniek maakt ten opzichte van al die andere aanbieders. Het WAAROM van wat je doet is immers uniek en niet te kopiëren. Het is het DNA van jouw bedrijf. In al je boodschappen moet je dat uitstralen. Pas dan trek je werkelijk die leads aan die in jou geïnteresseerd zijn én die bij je passen! Hoe je dat aanpakt, en welke content je kan gebruiken, komt in dit blog aan bod.

/  Lees verder
potloden met slijper

Zodra je weet wie je ideale klant is, kun je relevante content gaan delen. In mijn vorige blog “Wie is mijn klant?” las je hoe je jouw ideale klant zichtbaar kunt maken m.b.v. een buyer persona. De volgende stap is nu om in je organisatie de relevante kennis naar boven te halen waarmee je die persona kunt aanspreken. En dat blijkt in de praktijk vaak een hele uitdaging te zijn. Want wat zijn dan de verhalen die je klant wil horen? Veel bedrijven maken de fout om heel aanbodgericht te communiceren. En daar gaat het mis. De kunst is namelijk om vanuit de klantbehoefte te communiceren. Dus: met welke verhalen help je nu écht en laat je tegelijkertijd zien dat jij kennis van zaken hebt? Wat zijn de verhalen die je klant écht wil horen? Die content moet je boven water krijgen en gaan delen via de online kanalen en netwerken waar je klant ook actief is.

/  Lees verder
verschillende hoedjes

Gekscherend zeg ik wel eens dat je de klanten krijgt die je verdient… “Wie is mijn klant?” lijkt daarom een erg basale vraag, maar het is belangrijk om na te denken wie dat concreet is (of moet worden) voordat je met inbound- of contentmarketing aan de slag gaat. Je wilt immers die klanten aantrekken die bij je bedrijf passen en waarvan je weet dat je daadwerkelijk van toegevoerde waarde voor ze bent. Het is dus cruciaal een concreet beeld te schetsen van wie die klant is. Zo schiet je niet met hagel, maar is de tijd, geld en energie die je steekt in je contentmarketing goed besteed. aar hoe pak je dat dat aan? In dit blog geef ik je een paar praktische handvatten.

/  Lees verder
idee plus methodiek is succes

We worden tegenwoordig overspoeld met reclameboodschappen. Elk bedrijf zoekt immers aandacht en stuurt zijn boodschappen via allerlei kanalen op ons af. Daardoor verandert ons gedrag, maar ook het gedrag van onze (potentiële) klanten. De traditionele manier van verkoop raakt meer en meer achterhaald. Klanten en prospects laten zich steeds minder beïnvloeden door reclame en op gladde verkooppraatjes reageren ze met wantrouwen. Wat ze wel willen is echte hulp bij de beantwoording van hun vragen. En authenticiteit, want eenheidsworst kunnen ze overal krijgen. De klant van nu wil weten met wie hij van doen heeft. Met Inbound marketing speel je in op de klant van nu.

/  Lees verder
naald hooiberg google zoeken

Onzinnig om te vragen of je Google ook gebruikt voor je zoekopdrachten op internet… Zelf spendeer ik behoorlijk wat tijd om naar relevante informatie en websites te zoeken. En net zoals zoveel mensen scroll ik dan langs de zoekresultaten, klik op de meest interessante en geef ik aangepaste zoekopdrachten. Net zolang tot ik de juiste antwoorden gevonden heb. Maar wist je dat Google legio “verborgen” manieren heeft om je nóg slimmer te kunnen laten zoeken? In dit blog vind je een aantal interessante tips waarmee je gerichter en efficiënter met Google aan de slag kan gaan!

/  Lees verder
privacywetgeving, toetsenbord

Veel ondernemers weten niet dat er vanaf mei 2018 een nieuwe privacywet van kracht wordt. Het niet naleven hiervan leidt straks tot fikse boetes tot wel 20 miljoen Euro of 4% van de jaaromzet! De nieuwe wet vervangt de huidige nationale Wet Bescherming Persoonsgegevens en sluit beter aan bij het digitale tijdperk. Waar de oude wetgeving met name bescherming bood aan consumenten, gaat de nieuwe wet nadrukkelijk ook privacyschending tegen bij bedrijven in B2B. Wat betekent deze nieuwe privacywetgeving nu voor je huidige verkoop en marketing en hoe zorg je dat je hier klaar voor bent?

/  Lees verder
Ton Kemp SEO

Ton Kemp is onze derde spreker (en mede-organisator) bij het event “Zakelijk meer succes met internet” dat op 1 november gehouden wordt. Tijdens dit seminar, dat voor de tweede keer in het Deprez gebouw in Tilburg wordt georganiseerd, zal Ton ingaan op het belang van vindbaarheid op internet. Oftewel: Hoe werken zoekmachines nou precies en hoe kan je daar als bedrijf zo effectief mogelijk op inspelen, zodat je online ook daadwerkelijk door je doelgroep gevonden gaat worden?

/  Lees verder
Edwin Vlems

“Vroeger was het zo dat degenen met de grootste budgetten de meeste aandacht konden kopen. Maar dat is tegenwoordig totaal anders. Het internet biedt transparantie en de mogelijkheden om jezelf onder de aandacht te brengen van je doelgroep. En daar heb je geen grote budgetten voor nodig als je het slim doet.” Edwin vervolgt: “Mensen beginnen tegenwoordig als eerste op internet te zoeken als ze iets nodig hebben. Dus als je daar gevonden wordt met de juiste antwoorden op de vragen die ze stellen, komen ze vanzelf bij jou uit.” Mensen komen dus naar jou toe op basis van de content die je deelt? “Ja, en dat noem je dan inbound marketing.” spreek “Mr. Inbound Marketing” Edwin Vlems in de aanloop naar ons event “Zakelijk meer succes met internet”.

/  Lees verder
Ment Kuiper

“We leven momenteel in de 21e eeuw, maar werken nog in bedrijven met 19e eeuwse structuren! Na de industriële revolutie zitten we nu midden in de E-revolutie” gaat Ment verder. “Ontwikkelingen gaan zo ontzettend snel, dat we ze niet allemaal zien. De wereld speelt met ons! We houden ons vast aan bestaande processen, systemen en doctrines, terwijl die eigenlijk niet meer voldoen. We moeten dus veranderen; een transitie maken. Daarbij moeten we de klant écht centraal gaan stellen bij alles wat we doen. De vraag is alleen of je de klant altijd moet volgen. Hij kan niet altijd zelf de beste keuzes maken. Je zult hem daarbij moeten helpen. Ik spreek Ment Kuiper over Digitale Transitie in de aanloop naar het event “Zakelijk meer succes met internet”.

/  Lees verder
MKB uitdagingen

Op de vraag “Is futureproof ondernemen voor u een actueel thema?” antwoordt het MKB nagenoeg 100% met JA. Maar welke uitdagingen zijn dan cruciaal om te groeien met een bedrijf? En waar zou men dan morgen het liefste direct mee aan de slag willen gaan? Een onderzoek van Synpact laat hiervan interessant resultaten zien. Zijn de uitdagingen herkenbaar voor u? En in hoeverre gaat u hierin slagen? Welke conclusies trekt u en wat gaat u daarmee doen in 2017…? En wat kan Inbound Marketing daar aan bijdragen?

/  Lees verder