Burg. Vissersstraat 15
5037 PN Tilburg
T 06 20 70 48 86
welkom@ekimo.nl
KvK 64944751
­

EKIMO blog

Welke content deel je tijdens de customer journey?

Welke content deel je tijdens de customer journey? Gebruik passende content en denk na over jullie WHY. In het vorige blog Hoe ben je nou écht van waarde voor je klant? zag je hoe je met het Waardepropositie Canvas heel precies kunt analyseren welke toegevoegde waarde jij aan je klant of prospect biedt. Met de juiste content kun je daar succesvol op inspelen en goede kansen creëren dat jouw klant of prospect enthousiast wordt over [...]

Door |28 mei 2018|Content, Inbound Marketing, waardepropositie|0 reacties

Hoe ben je nou écht van waarde voor je klant?

Hoe ben je nou écht van waarde voor je klant? Ontdek het met het Waardepropositie Canvas! Zodra je weet wie je ideale klant is, kun je relevante content gaan delen. In mijn vorige blog Wie is mijn klant? zag je hoe je jouw ideale klant zichtbaar kunt maken m.b.v. een buyer persona. De volgende stap is nu om in je organisatie de relevante kennis naar boven te halen waarmee je die persona kunt aanspreken. En [...]

Door |5 april 2018|Content, Inbound Marketing, waardepropositie|0 reacties

Wie is mijn klant?

Wie is mijn klant? Oftewel: kies om gekozen te worden! Deze quote heb je vast ergens eerder gehoord. Maar wat betekent dit voor een gemiddeld MKB bedrijf in de praktijk? Ik zeg wel eens gekscherend dat je de klanten krijgt die je verdient... "Wie is mijn klant?" lijkt daarom een erg basale vraag, maar het is belangrijk om na te denken wie dat concreet is (of moet worden) voordat je met inbound- of contentmarketing aan [...]

Door |19 februari 2018|Geen categorie|0 reacties

Heb jij je marketingplan voor 2018 al op orde?

Heb jij je marketingplan voor 2018 al op orde? Inbound marketing is helemaal hot in 2018 - ben jij er ook klaar voor? We worden tegenwoordig overspoeld met reclameboodschappen. Elk bedrijf zoekt immers aandacht en stuurt zijn boodschappen via allerlei kanalen op ons af. Daardoor verandert ons gedrag, maar ook het gedrag van onze (potentiële) klanten. De traditionele manier van verkoop raakt meer en meer achterhaald. Klanten en prospects laten zich steeds minder beïnvloeden door [...]

Door |25 december 2017|Inbound Marketing|0 reacties

10 handige tips om slimmer te werken met Google

10 handige tips om slimmer te werken met Google Onzinnig om te vragen of je Google ook gebruikt voor je zoekopdrachten op internet... Zelf spendeer ik behoorlijk wat tijd om naar relevante informatie en websites te zoeken. En net zoals zoveel mensen scroll ik dan langs de zoekresultaten, klik op de meest interessante en geef ik aangepaste zoekopdrachten. Net zolang tot ik de juiste antwoorden gevonden heb. Maar wist je dat Google legio "verborgen" manieren [...]

Door |5 oktober 2017|Geen categorie|0 reacties

Privacywetgeving 2018 en hoe je verkoop daardoor verandert

Privacywetgeving 2018 en hoe je verkoop daardoor verandert Veel ondernemers weten niet dat er vanaf mei 2018 een nieuwe privacywet van kracht wordt. Het niet naleven hiervan leidt straks tot fikse boetes tot wel 20 miljoen Euro of 4% van de jaaromzet! De nieuwe wet vervangt de huidige nationale Wet Bescherming Persoonsgegevens en sluit beter aan bij het digitale tijdperk. Waar de oude wetgeving met name bescherming bood aan consumenten, gaat de nieuwe wet nadrukkelijk ook privacyschending tegen [...]

Door |6 december 2016|Commercie, Nieuws, Ondernemen|0 reacties

Interview met Ton Kemp: “Als je echt een klantgerichte organisatie wilt worden, moet je stoppen met verkopen en starten met helpen!”

Ton Kemp is onze derde spreker (en mede-organisator) bij het event “Zakelijk meer succes met internet” dat op 1 november gehouden wordt. Tijdens dit seminar, dat voor de tweede keer in het Deprez gebouw in Tilburg wordt georganiseerd, zal Ton ingaan op het belang van vindbaarheid op internet. Oftewel: Hoe werken zoekmachines nou precies en hoe kan je daar als bedrijf zo effectief mogelijk op inspelen, zodat je online ook daadwerkelijk door je doelgroep gevonden [...]

Door |25 oktober 2016|Commercie, Content, SEO|0 reacties

Edwin Vlems: “Niemand zit op je reclame te wachten, maar naar je kennis wordt elke dag gezocht”

Ik spreek “Mr. Inbound Marketing” Edwin Vlems in de aanloop naar ons event “Zakelijk meer succes met internet”. Edwin is op 1 november onze derde spreker en hij zal dan een aantal mooie praktijkcases behandelen van bedrijven die aan de slag zijn gegaan met deze nieuwe vorm van marketing. Edwin, misschien zijn er nog mensen die je nog niet kennen. Kun je jezelf eens kort introduceren? “Ondertussen ben ik alweer ruim 18 jaar marketingmanager bij [...]

Door |21 oktober 2016|Content, Inbound Marketing|0 reacties

“Denk vanuit de klant en experimenteer” Een interview met Ment Kuiper

Na een geslaagde eerste editie van het marketingevent “Klanten vinden en klanten binden” in april dit jaar, organiseren Silvatica Marketing en Ekimo wederom een interessant seminar voor ondernemers, marketeers en andere geïnteresseerden. Onder de titel “Zakelijk meer succes met internet” zullen op 1 november een drietal sprekers volop inspiratie bieden over hoe je online en digitaal nou echt voor je organisatie kan laten werken. Ment Kuiper (IDMK, Customer Talk, Beeckestijn Business School) is onze eerste spreker [...]

Door |17 oktober 2016|Nieuws, Ondernemen|0 reacties